21. července 2013

Viva Gran Canaria, wuuu-huuu!


Na týden jsem se byla spalovat na Kanárských ostrovech. Celý týden jsme relaxovali u bazénu a poslouchali v první řadě Dance Kaduro, proto ten odkaz nahoře.
Gran Canaria z letadla
Byli jsme v oblasti Maspalomas, v apartmánech Sun's Gardens. Měli jsme pro sebe polovinu jednoho bungalovu (jeden bungalov byly dvě zvlášť obytené sekce s dvěma vchody, každý s dvěma pokoji, kuchyňkou a koupelnou), před dveřma bazén, okolo apartmánů pár supermarketů, parků, Holiday World plný kolotočů, restaurací a papoušků, Mercado (trhy), bary. Moře bohužel bylo daleko. Cestovka psala, že je to 2,5 km, což jsme byli ochotní chodit, ale ve skutečnosti to bylo okolo 6-7 km, tzn. 45 minut chůze!
Náš apartmánový komplex
Mercado - trhy
Já jsem poměrně línej člověk, ale línej v tom hledisku, že to nádobí po obědě umyju prostě až se mi bude chtít a ne hned po dovaření. Nicméně jsem poměrně aktivní člověk z hlediska nějakýho žití. Takže když jedu na dovolenou, chci se jít podívat po tamních krajích, do tamních barů, diskoték, případně na památky, něco vidět a vyfotit, něco zažít. Takže když jsme se byli jednou podívat u moře (který mě osobně nijak nebere, nevidím nic úžasnýho na nikdenekončící vodě a horkým písku všude - hlavně v plavkách!) a podruhé na maspalomaských trzích, zbytek dní u bazénu nebo na procházkách, neužila jsem si dovolenou dostatečně.
Krajina na Gran Canaria - prostě nic.
Zkrátka mi to přijde jako promarněný týden a promarněných cca 15 tisíc! Ono toho totiž na Gran Canaria moc není. Není to jako jinde, že jdete po městě a vidíte 40 krásnejch domů, 5 katedrál nebo kostelů, zajdete ochutnat speciální kanárský/španělský jídlo do speciální kanárský/španělský restaurace a zapijete to prvotřídním českým pivem, který se dostalo i sem.

Kanárskej rum, ňamina!
Na Gran Canaria pokud chcete něco vidět, musíte jet do vnitroostrova, kde už je prej nějaká zeleň. Jenže, žel Bohu, výlety ať už přes cestovku nebo přes agenta v apartmánech vyjdou na 1700,- na osobu na celý den, a jet tam autem či busem vyjde stejně (nehledě na to, že nikdo z nás neměl řidičák).

Řeka :))
Ale abych nekritizovala (ségra s přítelem si totiž dovolenou fakt užili, jelikož jsou "banda mořských povalečů" a stačí jim opalovat se 30 minut na zádech a pak se otočit a opalovat se 30 minut na břiše a takhle pořád dokola..). Gran Canaria je úžasnej ostrov - všude palmy, pořád teplo, nebe bez mráčku! Lehce tam pofukuje, takže se netopíte ve vlastním potu. Večer můžete jít stejně oblečení jako jste byli ve dne (v šatičkách na ramínka!). A mají skvĚlej kanárskej medovej rum! (Český pivo jsme tam bohužel neobjevili.. ani rum..) A trhy jsou boží. Poměrně drahý, ale smlouvá se, to já ráda! Koupila jsem si mimo jiné kabelku (takovou tu malou, do města nebo na párty) za 3 eura! A 100% gel z Aloe Vera (na ty moje sluníčkový spáleniny) taky za 3 eura!
Testujeme místní alkohol!
Dovolenou jsem si neužila tak jak jsem očekávala, ale nebyla vyloženě špatná a nelituju jí. Původní plán byl koupit zájezd do Turecka nebo Tuniska All Inclusive do 10 500,-, jenže sestry přítel přijel z Francie, kde byl pracovně, až den před termínem odletu a zájezdy do Tur i Tun už byly vyprodané (ačkoliv ještě den před tím byly All Inclusive letecky na 8 dní za 9000 Kč!). Navíc jsem měla narozeniny (22), takže jsem to chtěla náležitě oslavit i tam (mimo jiné... obvykle slavím narozky celé léto :)) ) a popíjení pivíčka u bazénu mi jako náležitá oslava nepřijde :) Jsem hlavně ráda, že jsem vypadla z Prahy a už se těším na září, kdy nám snad vyjde větší výlet nebo menší dovolená do Nizozemí!

Chození po trávě bosky, mega antistres :)



Se ségrou

Mraky - miluju lítání!




 
 


Ségra :))



Voda - "Débil" :))

Ségra s mužem :)







Mely a čupr náramek na nohu.









Poškrábané okno v letadle a východ slunce :) Nebe!




2 komentáře:

  1. jééé to by se mi líbilo, nikdenekončící voda a žhavej písek to je moje :-). Hmmm, klidně bych se rožnila 30 minut zprava a 30 zleva jako Tvoje ségra... a taky ten rum a toho bílýho kocoura bych chtěla :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý asertivní komentář (protože i kritika se dá napsat slušně!) :)