5. listopadu 2013

Chci do nebe aneb Stala jsem se dobrovolníkem!

Kdo je dobrovolník? Je to člověk, co nějak pomůže "bližnímu svému" nebo neziskové organizaci bez nároku na odměnu (jinou, než dobropocitovou). Dobrovolníci jsou potřeba v každé oblasti. Ve čtrnácti jsem se zajímala o životní prostředí, psala jsem si blog o tom, jak pomáhat Africe nebo jak šetřit vodou. Po tsunami v Thajsku v roce 2004 jsem poslala nějakou tu DMSku. Ušila jsem panenku pro Unicef (ta se pak prodá a jedna prodaná panenka zaplatí základní očkování jednomu dítěti v Africe).

Nejsem žádná světice, jsem sobec. Žiju hlavně sama pro sebe, pomůžu, když mi to není proti srsti, ale jakmile by to mělo bejt na můj úkor, hodně si to rozmyslím a ten, kdo tu pomoc potřebuje, musí bejt někdo, koho mám fakt ráda. Nicméně mi dělá dobře, když nějak pomůžu. Peněz tolik nemám a nenapadal mě jinej způsob. Pak jsem si našla přítele z Afriky. A myšlenka "něco udělat" se zvětšila. Navíc jsem chtěla udělat něco proto, aby společnost byla lepší. Navíc jedna kamarádka začala pomáhat s učením slečně z Kamerunu, jejíž rodina žije v Praze. Dost mě to lákalo.

Poslední (nebo první?) "kapkou" před rozhodnutím byla moje návštěva festivalu Barevná devítka, což je multikulturní festival, kterej pořádá Praha 9 a kde se sejdou na konci léta snad všechny národnosti, které si dokážete představit. Samozřejmě tam měla integrační centra svoje stánky a já jsem si tam nabrala dvě hromady materiálů.

Takže teď je ze mě dobrovolnice. Jsem registrovaná ve třech integračních centrech (SIMI, ICP a PPI) a aktuálně pomáhám dva a půlkrát:

  • Doučuju pana Gassera ze Sýrie na PC. Komunikace je v pohodě, protože pan Gasser umí plynně česky. Je to velkej srandista a hodiny mě baví. Posedíme v kavárně, kde mi pan Gasser vždycky koupí čaj a dort (jeslti to tak půjde dál, tak na vánoce budu jako koule) s notebookem, vysvětlíme si nějaký úkony na PC. Scházíme se jednou týdně na cca hodinu a půl. Je velmi pozitivní a pořád se směje, to já ráda :)
  • Dělám společnost Shereen z Pákistánu. Komunikujeme anglicky. Je úžasná a krásná! Viděly jsme se zatím jednou a je moc fajn, hrozně jsme si sedly. Snad z nás budou kamarádky :)
  • Ta půlka je spolupráce s ICP (Integrační centrum Praha), kde budu fungovat jako fotografka jejich akcí. Zatím čekám na bližsí instrukce :)
A co z toho mám? Hlavně mám nějakej koníček, kterej mě naplňuje. Můj čas je naplno využitej a smysluplnej! Zkuste to, třeba se domluvte v nemocnici, že půjdete číst dětem nebo důchodcům. Nebo zdarma doučujte studenty. Pomáhejte postiženým. Dělejte co chcete a dejte mi vědět jak po tom cítíte! :)

Máte zkušenosti s dobrovolnictvím? Pochlubte se! :)




Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý asertivní komentář (protože i kritika se dá napsat slušně!) :)