25. července 2013

Já a trable s opalováním

Jsem dítě štěstěny v tom, že na sebe můžu naplácat cokoliv a nic se mi nestane - neosypu se, nesvědí mě to, můžu si koupit jakoukoliv kosmetiku a vyhovuje mi (ovšem pokud dobře voní!). Odličuju se tělovými krémy a mléky, záleží, co mám doma v poličce. Po sprchování se nemažu, když si holím nohy, nepoužívám žádnou poholicí péči. Co jsem kdy měla na kůži nejhoršího, je akné.

....a spáleniny od sluníčka!
Rameno týden po spálení - šupinky
zničené kůže, pihy (ale ty mám ráda!).
V létě se mi vždycky hrozně moc mastí obličej. Mastí se mi takovým stylem, že když si sáhnu na kraje nosu nebo na čelo, připadá mi to jako pot, ale je to mazlavější. Nic pěkného, chce to čistit, čistit, čistit. A bohužel jsem taky po dědovi získala "výsadu" špatného opalování, respektive spalování. Do puberty jsem se ani u moře nemusela mazat a jediné, co bylo od slunce spálené, byla moje pěšinka ve vlasech a lehoulince sežehnutá ramena. Nevím, co se ve mě přehodilo pak, ale od puberty stačí, abych byla nenamazaná venku hodinu a jsem rudá, tělo mě pálí a píchá jako od špendlíku, nemůžu spát, kůže mi plane a je mi vedro.

Když se mažu, je to lepší. V Česku používám patnáctku a to i když jdeme posedět do parku (budeme tam dlouho, s pivem, kecat, fotit...víte jak). Na dovolené v jiných krajinách třicítku až padesátku. Na obličej čtyřicetdvojku. Mluvím o SPF, samozřejmě. Na dovolené jsem spotřebovala víc než jednu celou láhev opalovacího krému. První dva dny jsem se potýkala s rudotou, pak už se to zlepšilo, ale mazat jsem se musela každou půlhodinu.
Bílá tam kde byly plavky - srovnání s opálenou částí.
Po spálení se mi kůže vždycky sloupne a zůstane lehké opálení. Pro mě je to největší hnědota, machruju před známými, jak jsem hustě opálená a jak je to krásný a když mě pak naživo vidí, smějou se mi, protože oni zatím nikde na Jihu nebyli a jsou hnědší než já.
Loupu se..
Smutný toť úděl běloby. Jelikož je přítel z Afriky, jsem zvědavá, co budu dělat, až tam spolu pojedeme. Prodávají se ještě vyšší faktory opalovacího krému? Achjo...
...a takhle to vypadá, když na 20 minut usnu
nenamazaná v plavkách na přímém slunci.
Opalovací krémy sem fotit nebudu, ještě jsem neobjevila krém, po kterým nebudu mastná, lesklá a upatlaná. Ale vyfotila jsem, jak si léčím onu rudost od sluníčka. Kromě Panthenolu (zlatá klasika) prostřídávám léčení taky 100% gelem z Aloe Vera, kterej jsem si koupila na Kanárech (Kanáry se tím množstvím Aloe Vera, který tam roste, pyšněj, stánky s aloeverovou kosmetikou jsem tam všude) za 3 eura. Maličko jemně přírodně voní, rychle se vsakuje (třikrát zakroužíte a je pryč) a hojí všechna možná kožní poranění (přítel měl nějakej roznimpanej puchýřek na tváři a po třech dnech pravidelného mazání už ho skoro nemá).



V českých lékárnách (mám dojem, speciálně v Dr. Maxovi) mají minibalení termální vody La Roche-Posay. Má mít hojivé, osvěžující a čisticí účinky. Sem tam si ji šplíchnu, je příjemné ji na chviličku postavit do ledničky a pak ji stříknout na spálená místa. 


A protože na Kanárech mají odsolenou nepitnou vodu a protože jsme se pořád váleli v bazénu a protože je tam ooooopravdu silné sluníčko, moje vlasy prošly peklem. Byly mytím ve vodě s trochou soli úplně suché, bylo z nich neforemné hrubé afro. Vlasy jsem fakt měla jako černoušci.

Naštěstí jsem si na ostrovech koupila tekutej keratin ve spreji. Aplikuje se na mokré nebo vlhké vlasy a musím říct, že mám pak vlasy absolutně hebké. Přes den se mi trochu rozfoukají a k večeru opět vypadají v dolní polovině suše, ale aspoň dopoledne se opravdu lesknou :) Stál 2,79 e, no neberte to!


V létě mi kvůli prudkým paprskům taky vyskáčou petechie, což je, ve zkratce řečeno, krev propuštěná cévkami do kůže. Petechie jsem dřív léčila Ascorutinem, po kterém jsem přestala mít pravidelnou kontrolu nad svou dělohou (rozuměj zastavilo mi to menstruaci) a proto jsem ho přestala brát. Zatím nevím, jak jinak léčit, ale plánuju návštěvu doktora a pak něco napíšu!

Co vy a kožní problémy? Akné, ekzém, petechie, spáleniny od sluníčka, suchá pokožka? Jak je léčíte? A co vlasy, staráte se o ně v létě jinak než jiná roční období?

2 komentáře:

  1. Uf, tohle je špatné... Já na slunce vůbec nelezu, nebaví mě opalování a když tak se mažu SPF 50. Není nad prevenci :-)

    VELKÁ giveaway

    OdpovědětVymazat
  2. tyhle spáleniny, zvl. na ramenou bych nepodceňoval, mazat se 50 SPF, pod slunečník, fakt to za to nestojí, pak blbnout na kožním........jeden odborník pak chytřejší jak druhej

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý asertivní komentář (protože i kritika se dá napsat slušně!) :)