21. února 2016

Recenze | Seznam tajných přání

Doufám, že máte fajn víkend, ten můj je docela klidnej - blešák, hraní her a kamarádama, hospoda, spánek, čtení, relax (a praní..)..

Právě před chvilkou jsem dočetla Seznam tajných přání a chci vám o týhle knížce povědět.

Knížku napsala Lori Nelson Spielmanová a v knihovně jsem si ji vzala kvůli zajímavé zadní obálce. Na ní je totiž napsán seznam přání, které si hlavní hrdinka, teď čtyřyiatřicetiletá Brett, sepsala ve čtvrnácti letech. Některé už splnila, jiné na splnění čekají.

Brettina maminka, majitelka velké kosmetické firmy, bohužel zemře na rakovinu a při zajišťování dědictví se Brett dozví, že svou část nedostane dokud nesplní všechny body seznamu. S tím jí pomáhá právník Brad a po každém splněném úkolu jí předá dopis od maminky.

Brett si připadá zrazená, protože její bratři dostali svou část dědictví standardně. V Brett se pere smutek z maminčiny smrti a zároveň pocit zrazenosti. Nicméně jde do toho. Postupně plní body seznamu, jako například "Pomáhat chudým lidem", "Ve volném čase vystupovat jako sólový komik", "Pořídit si psa" a tak dále. Jenže pak je na seznamu taky bod "Mít dítě, možná dvě" a "Zamilovat se". Zvládne to do roku, nebo jí dědictví propadne?

Ze začátku mi knížka přišla jako kopie PS: Miluju tě od Cecelie Ahern, kde hrdinka taky dostává dopisy s úkoly, nicméně od zesnulého manžela. Pak ale došlo k několik zvratům, kdy Brett přišla o práci, bydlední a přítele, začala mi být o hodně sympatičtější a začal se konečně odvíjet vlastní příběh knihy. Brett plní úkoly celkem hravě, popisuje svoje pocity, získává hodně zkušeností a konečně z ní není upjatá pipka, která si myslela, že má jisté místo v matčině firmě do konce života plus peníze z dědictví k tomu. Jak ale splní bod týkající se dětí, když její hodiny tikají a nemá přítele? A jak splnit bod "Mít hezký vztah s tátou", když táta zemřel už před několika lety?

Je pravda, že trochu za polovinou už jsem začínala tušit jak to dopadne, nicméně stejně jsem na konci byla překvapená. Knížka je lehká na čtení, proto správnej relax, postavy jsou pěkně popsané, pestré, není v nich zmatek. Brett není žádná fňukna nebo fiflenka, má docela kuráž a je dobrosrdečná. V knížce se objevuje spousta zajímavých okolností a příběhů ostatních postav.

Knížku hodnotím 85% a ráda se k ní za čas vrátím znovu.

Název: Seznam tajných přání
Autor: Lori Nelson Spielmanová