9. září 2015

Vynikající quesadillas + supr kuchyňskej pomocník!

Ani nevim jak jsem na to přišla, ale jednoho dne jsem se dramaticky plácla do čela a zvolala jsem "quesadillas"! Přítel na mě hleděl jako téééle na nový vrata, ale vzápětí se dovtípil a šli jsme nakupovat.

Na perfektní a tuze jednoduchý quesadillas potřebujete:

  • klasický tortilly
  • zeleninu dle chuti (my jsme si dali domácí rajčata, domácí papriky a kupovanou cibuli)
  • sýr (jak říká moje britská kamarádka - "Looots and loooots of cheese!!")
  • trochu soli
...a na jogurtovou "omáčku" jen trochu bílýho jogurtu, granulovanej česnek a oblíbený koření (my jsme použili italský bylinky).

Plus jako bonus - mikrovlnkovej pařáček (tak já mu teď řikám). Vůbec nevim, jestli se tohle prodává i u nás, ale soudím, že ne, protože od té doby, co jsem se vrátila ze Španělska, kde jsem to viděla poprvé (tj. červenec 2014) jsem pařáček nepotkala. Až teď v Itálii, kde jsme si ho koupili za 9 euro! 

Znáte takovej ten stříbrnej pařáček, jak dáte vodu do rendlíku, postavíte tam pařáček a do pařáčku dáte knedlíky? A pak to hodíte na plotnu a knedlíky jsou za chvilku měkoučký? Tak tohle je vlastně stejný. Nakrájíte zeleninu nebo ovoce (eventuálně hotovou vychladlou rybu, kterou potřebujete doohřát, nebo ty knedlíky), vložíte to do mikrovlnnýho pařáčku a osolíte (ovoce nesolit), zavíčkujete a dáte do mikrošky na 7-10 minut (cibule a paprika potřebujou delší čas). Tam se to chvilku točí a fíha - zelenina je hotová!



Syrové.

"Upařené."

Když máte zeleninu hotovou, dejte si rozehřát pánev. Bez ničeho. Žádnej olej nebo jinej tuk. Mezitím, co se pánev rozpaluje, si přehněte tortilu na půl a zase ji rozložte. Na polovinu placky rozprostřete nakrájenej nebo nastrouhanej sýr, na to zeleninu a na zeleninu zase trochu sýru. Znovu přeložte.

Opatrně naplněnou tortillu přeneste na pánev a mírně na ni tlačte. Jakmile je placka z jedné strany opečené, otočte ji. A hotovo! Podávejte s jogurtem smíchaným s kořením. Je to hrozná mňamka a je to jednoduchý a rychlý! A pařáček si nemůžem vynachválit!


Jaký máte doma vychytávky vy? Dá se tenhle pařáček koupit v Česku? Co vy a nečeský jídlo?


2 komentáře:

  1. S rajčatem, paprikou, sýrem a šunkou si dělám občas svačinu do školy a je to super. :)
    http://anyworld0036.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Quesadillas, tortilly a cokoliv jinýho jsou pro mě no-go do tý doby, než objevím DOBRÝ kukuřičný tortillový placky, ale... tím článkem jsi mě neskutečně pobavila, hlavně začátkem! A ty fotky, ňam :3

    Zrzavá katastrofa

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý asertivní komentář (protože i kritika se dá napsat slušně!) :)