21. července 2015

Recenze: Dopisy z ostrova Skye

Ano, kdo čte mé knižní recenze může už tušit, že jsem si knížku v knihovně půjčila právě kvůli fešnýmu obalu knížky. Podle popisu vzadu jsem čekala, že knížku odložím, protože mě nebude bavit, ale stejně jsem to chtěla zkusit. Líbila se mi?

Děj se začíná odehrávat v roce 1912 - Elspeth žije na skotském ostrově Skye a nikdy se nedostala na pevninu. Bojí se totiž vody a neumí plavat. Žije s manželem na ostrově a píše básně. Jednoho dne jí přijde dopis od fanouška z Ameriky. Díky dopisu si básnířka a student dopisují několik let, kdy světem zmítá první světová válka. Jak se dá předpokládat - zamilují se do sebe ačkoliv se nikdy neviděli. Elspethin manžel narukuje a jde do boje, Elspeth, která přišla o jeho dítě, se ještě víc upne na Daveyho. Když Davey navštíví přítele Harryho v Londýně, konečně se po předchozím neúspěšném pokusu s Elspeth setká.

Davey, kterému připadá, že potřebuje zažít dobrodružství, se přihlásí jako dobrovolník - řidič sanitky ve Francii, která vozí raněné vojáky do polních nemocnic. Co čert nechtěl, osud jejich lásce nepřeje a milenci jsou odloučeni tragickými událostmi.

V knížce, která je celá pouze dopisová, bez vedlejšího popisu, se prolíná děj z první světové války, kdy si Elspeth a David dopisují, a děj z druhé světové války, kdy dopisy najde Elspethina dcera Margaret. Vypátrá Margaret kdo je její otec a jaká je matčina minulost?

Knížka mě strašně mile překvapila! I když je příběh docela klišoidní, čte se dobře, je napínavá, Elspeth si oblíbíte, protože je jako víla. Knížka je plná lásky.

Knížku hodnotím 75 %.

Název: Dopisy z ostrova Skye
Autor: Jessica Brockmole
Počet stran: 280
Nakladatelství: Motto
Rok vydání: 2014
Vazba: Vázaná s přebalem
ISBN: 978-80-267-0122-4

Četli jste? Líbila se vám?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý asertivní komentář (protože i kritika se dá napsat slušně!) :)