18. dubna 2015

Recenze: Levandulový pokoj

Páč jsem můra, co soudí knihu dle obalu, tahle mi padla do oka právě kvůli fialové a stylové obálce. Co bych teda obálkáři, kterej vymyslel právě tuhle, vytkla je to, že na knížce není levandule, nýbrž šeřík. Šeřík je sice taky fajn, ale já bych si tam prostě přála levanduli!

Na knížce je napsáno něco málo z děje a mně se tenhle malej výcuc zdál jakože přijatelnej a že když to má tak fajn obálku, tak to prubnu. Příběh se zpočátku odehrává v Paříži, kde žije 50letý Jean Perdu, majitel Literární lékárny na lodi, v domě s přátelskými sousedy. Do domu se přistěhuje čerstvě rozvedená Catherine. Ano, v tomhle momentě začínáte tušit, že ti dva se do sebe zamilujou. Ale! Nenechte se ošálit! Když Jean Catherine poskytne stůl, kterej sám nepotřebuje, Catherine v něm najde dopis. Dvacet let starej dopis, jehož obsah Jean nikdy neviděl, páč ho neotevřel. Je totiž od dívky Manon, kterou miloval, ale ona jednu noc prostě pláchla a nechala mu jen tenhle dopis.


Jean dopis nakonec otevře.. a pak se knížka začíná hodně rozvíjet. Tuhle část po otevření dopisu já jsem si užila nejvíc. Autorka popisuje vůně francouzského kraje, jídla, chuť a vůni knížek, občas personifikuje nějakou věc. Popisuje jak Jean umí podle člověka a jeho životního příběhu odhadnout, která konkrétní kniha mu pomůže aby se měl čtenář fajn. K tomu Jean píše Encyklopedii pocitů.

Co bych vytkla příběhu je to, že občas si chlapi povídaj jak ženský u kafe. Nevěřím, že by se takovým stylem bavili i v běžným životě, například: "Moc se omlouvám, Lucu, nikdy jsem nechtěl nikomu ukrást lásku". To je možná daný tím, že píše o chlapech ženská..?

Co bych vytkla knize (kromě toho šeříku) jako takové je strašně moc chyb. Jedna chyba na dvě kapitoly a to mi přijde hodně. Jean Perdu se chvilku jmenuje Perdu, jindy zade Pedru, překlepy, chybějící písmenky. Fuj!

Abych to shrnula - prvních 20 stránek a posledních cca 40 se mi nečetly moc dobře, konec je poměrně patetickej a rozhodně bych si ho představovala jinak. Nicméně v celku se mi knížka docela líbila. Užila jsem si dokonalou atmosféru jižní Francie!

Hodnotím 60 %.

Název: Levandulový pokoj
Autor: Nina George
Počet stran: 320
Nakladatelství: Moba
Rok vydání: 2014
Rok vydání originálu: 2013
Vazba: Vázaná
ISBN: 978-80-243-6162-8




2 komentáře:

Děkuji za každý asertivní komentář (protože i kritika se dá napsat slušně!) :)