28. března 2015

Namibijské tlusté koláče

Ne že bych někdy byla v Namibiji..
...samozřejmě nebyla...

...ale když se naskytne možnost cestovat aspoň myšlenkama nebo zážitkama, jdu do toho! A když jsem od Sdružení pro integraci a migraci dostala možnost vyzkoušet nějakej exotickej recept, vybrala jsem si Namibii a její "Fat cakes".

Recept je to věru jednoduchej, potřebujete jen:
  • kilo hladké mouky
  • hrnek cukru
  • lžičku soli
  • balíček instantního droždí
  • litr vlažné vody
  • olej na smažení
Ono jde v podstatě o něco jako koblížky. Jen to má bejt kulatý a tvrdí se o tom, že je to z Namibie. Nu což, zkusili jsme to, moje byly spíš placičky, protože jsem se v těstě nechtěla matlat rukama. Použila jsem dvě lžíce. 

Sypké ingredience smícháte dohromady a pak za stálého míchání postupně přilíváte vodu, až je těsto hladké a dobře promíchané. Pak je nutné 20-30 minut vyčkat na vykynutí.

Po vykynutí z těsta vytvoříme ve vlhkých dlaních koule velké asi jako dětská pěst, rozehřejeme si olej (ne moc, aby se těsto prosmahlo i uvnitř) a kuličky osmažíme dozlatova. Já jsem do své varianty přidala zbytek rozinek a kandovanýho ovoce a teď to jdu ochutnat! Dobrou chuť!


Byli jste v Africe? Chtěli byste? Vaříte exoticky?


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za každý asertivní komentář (protože i kritika se dá napsat slušně!) :)