21. března 2015

Marthy's Kitchen - dokonalý místo v Praze!

Každý ráno jezdím busem do práce od Krymský směrem na Mírák a právě v tomhle úseku, kousek od zastávky Jana Masaryka, je taková velmi pěkná restarace-kavárna. Jmenuje se Marthy's Kitchen a než jsem vlezla dovnitř, dlouho jsem si myslela, že je to restaurace Martyho, co kreslí Martyho frky. Nicméně není, protože tohleto krásný místo by k Martyho frkům nepasovalo ani za mák. 

Je to romantická maličkatá útulná restaurace, kde si připadáte jako v kuchyni kouzelné babičky s šedým drdůlkem, která právě vaří hříbkovou omáčku a lívance. Nábytek je oprýskanej, židle jsou kovový, stoly jsou rozmístěné halabala a trošku natěsno, ale i to tu atmosféru doplňuje. Zvenku byste vůbec neřekli, že se vevnitř schovává takovej poklad.

Předně musím říct, že žádná kouzelná babička tam nebyla a hříbkovou omáčku nemají, ale růžovovlasá slečna, která nás obsluhovala, byla moc ochotná a milá, jídlo jsme měli připravené za chvilku a dezert byl tak dobrej, že ty borůvky byly určitě ze začarovanýho lesa!





Co jsme ochutnali?
Jídelní lístek je poměrně krátkej, ale nabízí i snídaně a já miluju snídat pokud mám všechno připravený někým jiným a pokud si můžu vybrat (proto tak miluju hotelový snídaně!). A taky nabízí spoustu vážně zajímavejch věcí. Smažák a řízek tam nenajdete!

Na pití jsem si dala fialkovou limonádu. Měla takovej fialkovej vocas, jinak byla spíš ovocná. Č. si dal cherry colu, která dle mýho chutnala jako pneumatika co rozjela popadaný třešně nebo jako třešňovej kondom (ne že bych to někdy ochutnávala), ale Milému velmi chutnala. Moje limča byla lepší. Taková nejčr a freš.

K jídlu jsem měla jako obvykle dilema. Č. si totiž vždycky objedná něco lepšího a pak mi to nechce dát! Nakonec jsem zvolila palačinku s kožím sýrem, rukolou a brusinkama. Kozí sýr, ach bože, to je dobrota! Palačinka nebyla ošizená, sýru tam bylo hojně a brusinek vedle v kalíšku taky. Moc jsem si pochutnala. Drahouš si dal tilapii v sýrové krustě s bramborama. Tilapie je ryba, což jsme nevěděli a slečna nás informovala. Ta byla výborná, zase lepší než moje palačinka! 

A protože jsme bylo fakt nadšení, řekli jsme, že prubnem dezert. Vybrala jsem nám vafle s krkonošskejma borůvkama. A jak už jsem říkala, bylo to tak vynikající, že jsem si jistá, že borůvky jsou ze začarovanýho lesa. A pozor - vafle se jevily jako fakt domácí!






Ceny jsou trošku vyšší pražské, řekla bych, že už i lehce přes můj standardní restaurační rozpočet, ale za ty prachy dostanete poctivou porci poctivýho jídla. A k tomu zážitek z prostředí.

Jaký místo naposledy uchvátilo vás? 


2 komentáře:

  1. Vypadá to překrásně. Mohla bych si tam dát nějaké "rande" s přítelem. :)

    Mě naposledy uchvátila Thajská restaurace http://www.modryzub.com/.
    Jídlo je sice dražší, ale vynikající. Jejich jarní závitky se mnou sekly o zem. Normálně je nejím, protože mi vadí, jak z nich kape olej.
    Krevety - dokonalost. "Karbanátky" po thajském způsobu jsou vynikající. A polévka Miso je klasika. Vypadá to, že mají originální recepty, které nejsou upraveny na české chutě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. O tom jsem nikdy neslyšela :) Thajský nudle mám ráda, polívku jsem nikdy neměla a závitky mě moc neberou, jedině ty trošku smažený (ale ne moc :) ).

      Vymazat

Děkuji za každý asertivní komentář (protože i kritika se dá napsat slušně!) :)