6. března 2014

Jídla dálek

Článek na Studentpoint.cz mě inspiroval k napsání podobného článku. Co jdem ochutnala v různých státech a jak mi to (ne)chutnalo?

Německo
V Německu jsem byla v Drážďanech (několikrát), v Norimberku, v Buchenwaldu a ve Výmaru. Ochutnala jsem ovoce v karamelu nebo čokoládě, klobásy, vaječnej punč, zmrzlinu. Zmrzlina byla klasická, žádnej zázrak, ovoce v karamelu či čokoládě už prodávají i u nás, ty pro vás tedy hodnotit nebudu. Musím ale vychválit německé klobásy. Taková ta koeněná bílá klobása nebo "metrová" klobása (jak oni říkají), to je pošušňáníčko! Pokud pojedete třeba na trhy do Německa, klobásu si určitě dejte! Naopak si nedávejte Eier Punsch. Je to kekel. S klasickým punčem to nemá nic společnýho a barva je nevábná (taková průhledně bílá...mmm, co mi to jen připomíná?).

Zdroj: deviantart.com
Švýcarsko
Kromě běžnýho jídla v hotelu jsem tam měla čokoládu. Klasika. Švýcarská čokoláda se vážně rozplývá na jazyku! Když budete ve Švýcarsku, rozhodně si tam aspoň kousek dejte (i v případě diety)!

Nizozemí
V Nizozemí je hodně cizinců, takže tam mají spoustu restaurací. V jedné restauraci, která vypadala jako indické bistro (ale pochybuju, že šlo o indickou kuchyni) jsme si se sestřenicí daly Kapsalon. Jde o něco jako kebab, ale je to mnohem lepší! Je tam čupr dresing.
Zdroj: deviantart.com
Británie
Tam jsme ochutnaly pivo. Bylo strašně hnusný, tak jsme ho vylily.

Slovensko
Když se řekne Slovensko, vybaví se mi Spišská marhuľa. Alkohol je metla lidstva. Moje metla lidstva je Smišská marhuľa. Moc dobrá jemná pálenka, která voní meruňkama. Pijete, pijete a ouha, najednou ležíte pod stolem. Už nikdy více! (je to fakt ňamka, ostatně jako všechno slovenské jídlo, třeba halušky, žejo).
Zdroj: srovname.cz
Španělsko
Ve Španělsku jsme vlastně střídali tyto tři věci: Jídlo, pití a bazén. Až tam budete, určitě ochutnejte zmrzlinu, Breezer ve všech možnejch příchutích, kanárskej rum, protože ten je výbornej, a melounovej koktejl s aloe, kterej koupíte skoro na všech stáncích s ovocem a džusy.

Itálie
Itálie mě dost zklamala. Našim cílem v Benátkách byla mimo památek taky ochutnávka poctivého italského jídla. Dala jsem si samozřejmě svou oblíbenou pizzu. A byl to děs! Pizza byla tuhá, suchá, nedala se skoro krájet. Těžký zklamání!

Jaké kraje jste navštívili a jak vám tam chutnalo?



10 komentářů:

  1. souhlasím s čokoládou ve Švýcarsku, ta je luxusní <3 jinak ve Španělsku mi vůbec nechutnalo, navíc jsem tam byla na basketbalovém turnaji, takže to pro mě byla nejrychlejší a nejpříjemnější dieta vůbec :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A co jsi jedla ve Španělsku? Já jsem tam snad nejedla normální jídlo :))) (vařili jsme si sami)

      Vymazat
    2. bydlely jsme v hotelu a tam to byly samý ústřice, mořský potvory, takový zapečený patlaniny, kde nebylo poznat co je co a to já moc nemusím :D ale alespoň tam byla vždycky zmrzlina! :D

      Vymazat
    3. Zmrzlina.. to je přece hlavní! A když je fialová, je to ještě hlavnější! :D

      Vymazat
  2. Mně chutná všude, i když jsem vybíravá a do velké exotiky nejdu:-) Takže asi proto mi také chutná:D Když vidím to Německo, vzpomněla jsem si na parádní jídlo, které je považováno za specialitu Hamburku; párek/klobása přelitý omáčkou (něco mezi barbecue, kečupem a chilli) s kari kořením... Bože, mňamina!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Párek s omáčkou? :D:D To je docela jídlo českých domácností (aspoň té naší :)))) ).

      Vymazat
  3. Moc míst jsem nenavštívila, ale kousek od bytu mám pravou thajskou restauraci, kde vaří úžasná slečna z Thajska. Jídlo je božské, kombinace jejich koření a bylinek, kokosového mléka a rýžových nudlí...No prostě slast :D Celkově miluju asijská jídla, ale tam se asi jen tak nepodívám :D

    OdpovědětVymazat
  4. Zrovna Thajsko je prý poměrně levná záležitost. Za měsíc tam vyžiješ s nízkou částkou a procestuješ kus země :)
    Taky mám ráda asijskou kuchyni!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikdy jsem to moc nezkoumala, tak nevím, ale předpokládám že samotná letenka asi nebude nejlevnější? Ale v budoucnu to pozjišťuju, tohle by mě lákalo :)

      Vymazat
    2. Když koukáš na akce, tak se dá koupit i levně :) Nedávno jsem viděla akci na letenku do Dubaje za 5000,- jenom, takže určitě budou takovýhle akce i na Bankok.

      Vymazat

Děkuji za každý asertivní komentář (protože i kritika se dá napsat slušně!) :)