15. října 2013

Antikoncepce - život s ní a bez ní

Hormonální antikoncepce. Neznám žádnou slečnu - dívku - ženu, která by nikdy nezkusila brát pilulky. Já jsem se rozhodla přes půl rokem po 6 letech užívání HA přestat. A jak se cítím?

Všichni víme jak HA funguje - každý den berete prášeček, který tělo dopuje hormonama, takže si připadá pořád těhotný a nemá potřebu otěhotňovat znovu. Mimo tohohle efektu má antikoncepce i pár fajn věcí navíc - zlepšuje pleť a kvalitu vlasů a nehtů, zženšťuje postavu. Co víc si přát? Nicméně mezi hlavní zápory z lékařského hlediska patří to, že způsobuje trombózu a jiná onemocnění a bohužel i když by se měly dělat testy před předepsáním HA, spousta doktorů je nedělá. Trvejte na tom!

Já jsem brala antikoncepci od 15 let a to kvůli pleti. Od deseti let se potýkám s akné a jen antikoncepce mi pomohla. Během dvou  měsíců mi Minerva pomohla a pleť jsem měla bez chybičky. Jediné období, kdy se pupínek objevil a do pár dnů zase zmizel bylo období týdenní přestávky v užívání kvůli menstruaci. 


V květnu jsem se rozhodla vysadit ji. Je mi 22, sexuálním životem žiju od 16, takže jsem nevěděla, jaký to je antinu nebrat. Ačkoliv se mi hodně zhoršila pleť a akné mám sem tam na ramenou, v dekoltu a na zádech, stojí mi to za to! Přijde mi, že konečně něco cítím - nějakou touhu, chtíč, vášeň. Moje tělo už si díky hormonům v HA nemyslí, že je těhotné, takže funguje přirozeně - pociťuju ovulaci a to tak, že se mi v její době líbí každej chlap, kterej kolem mě projde, natož když krásně voní a opětuje úsměv. 
Ve zkratce řečeno: Máte-li pocit, že je váš sexuální život trochu nuda, něco vám nevyhovuje nebo nemáte na sex chuť, vysaďte hormonální antikoncepci a chraňte se jinak. Uvidíte ten fofr! :))

Nelekejte se, když se vám rozhodí cyklus. Za posledního půl roku jsem měla menstruaci dvakrát, z toho jednou vyvolanou práškama, který mi předepsal doktor. Snad se to časem samo zaběhne, nechci do sebe cpát další hormony. 

Řekněte mi jak to vidíte vy s antikoncepcí - kterej typ ochrany vám vyhovuje?




16 komentářů:

  1. Já jsem ji taky brala pěkných pár let cca 4-5, a teď jsem ji vysadila. Já jsem nikdy problémy s chutí neměla, to teda ne. Jestli se to ještě zlepší, tak to fakt nevím co budu dělat :D

    OdpovědětVymazat
  2. Beru HA ted tri roky a zatim nehodlam prestat. Nestresuju se kazdy mesic a menstruaci mam jednou za cas, kdyz zrovna chci. Jsem spokojena. Nedavno jsem ji ale menila a byly mensi problemy, ale uz ok, tahle mi sedi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem si menstruací ověřovala, že funguju správně :))

      Vymazat
    2. Overovala? Poku beres HA tak je to pouze krvaceni zpusobeny snizenim hormonu. S normalni menstruaci nema nic spolecnyho. Kamaradka si takhle overovala, zda neni tehotna, pritom to je blbost:D

      Vymazat
  3. Ahoj, taky jsem HA vysadila po 6 letech užívání a neberu již skoro 3 roky. Jediné co pociťuji je zhoršení pleti a bolestivější a delší menstruace, která je ale od počátku vysazení pravidelná. Jinak je vše při starém a v podstatě to pro mě žádná extra změna není. Je to asi na každém, ale mě to takhle vyhovuje.

    Short messages by Lucy...

    OdpovědětVymazat
  4. Její vysazení plánuju už dlouho, ale ještě na to není vhodná doba :-D ale pak by se chlapi měli mít na pozoru :-D

    OdpovědětVymazat
  5. Mi HA sedí perfektně, takže zatím nemám v plánu vysazovat. Beru ji celkem krátce takže můžu porovnat před a po a co se třeba chutě na milování týče, tak musím říct že se dokonce i zlepšila! :) Jasně vím, že tam jsou i velká rizika, proto nechci HA užívat dlouhodobě, ale zatím si užívám tu "bezstarostnost".

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu, já jsem to tak taky měla a občas mě stresuje chránit se jenom kondomem, ale cítím se fakt hodně líp bez HA :)

      Vymazat
  6. Ja žiaľ (možno chvalabohu :D) brať antikoncepciu nemôžem kvôli chorobe, ktorú som mala v minulosti. Celkom ma to prekvapilo, kedže som si myslela že antikoncepcia bude tiež na chvílu súčasť môjho života. Ale samozrejme mi to nijak nechýba, dávame si pozor inak! :D ...inak super téma článku :)

    http://werushberry.blogspot.sk/2013/10/zas-znova-je-tu-giveaway.html Pozývam ťa na GIVEAWAY!

    OdpovědětVymazat
  7. Ona má hormonální antikoncepce ještě i jinou stránku, a to je její raně potratový účinek při selhání primární funkce bránění ovulaci - lze se dočíst v pdf knize „Antikoncepce – Co potřebujete vědět, ale nikdo o tom nemluví“ (hlavně str.6 a násl.), kterou lze stáhnout zdarma na http://www.prolife.cz/download/sklad/b004-antikoncepce.pdf
    Alternativou zcela bez chemie je metoda přirozeného plánování rodičovství (PPR) - dokonce se prodávají malé počítače (např.Lady Comp) pro přesný výpočet plodných a neplodných dnů - viz např.:
    http://www.naturcomp.cz/ Spolehlivost je srovnatelná s HA.
    Ještě jednou závažnou skutečností týkající se HA je téměř katastrofální působení hormonů vyplavovaných z těla do vody a do přírody - viz např.:
    http://petr-kubac.blog.cz/1304/absolutni-antikoncepce
    nebo video na Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=wsLV2Mblh8M

    OdpovědětVymazat
  8. Je mi 17 let a o antikoncepci jsem ani na minutu neuvažovala. Prostě mi to přijde divné. Problémy s pletí mají vždycky nějaký hlubší vnitřní problém, akorát český lékař napíše antikoncepci a problém na určitý čas vyřešen. Já jsem nikdy problémy s pletí neměla, jsem za to šťastná. Nevidím důvod k braní antikoncepce, podle mě je to jen trend této doby. :)

    czechivy.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikdy jsi neměla problémy s pletí, takže nemáš zkušenost s léčbou závažnýho akné, ale hned ti antikoncepce přijde jako "trend doby", nepochopim :) Věř, že kdybys měla akné v nějaký rozsáhlejší míře, tak by to byl takovej nápor na sebevědomí, že bys zkusila cokoliv jen aby ses toho zbavila. A rozhodně bys neřešila třeba několikaletý zkoumání nějakejch "hlubších vnitšních problémů", protože to by ti puberta a adolescence utekla mezi prstama..

      Vymazat

Děkuji za každý asertivní komentář (protože i kritika se dá napsat slušně!) :)