14. května 2013

Zkušenost s Knižním klubem

Moc ráda čtu, mám ráda knížky a sním o veeeeeelikánské knihovně. Mnohem radši zajdu do knihkupectví než do New Yorkeru. Jednou, když mi zavolala operátorka z Knižního klubu a nabídla mi členství u nich, docela mě to zaujalo. Po dvacetiminutovém hovoru, kdy jsem si optala na všechno zjistitelné i nezjistitelné si ode mě operátorka vzala kontaktní údaje a dodala, že už si takto po telefonu musím vybrat první knihu jako objednávku.

No jenže já jsem typ, co soudí knihu podle obalu (jen tu knihu) a prostě si chci knížky prohlédnout, přečíst si o čem jsou a ne na základě názvu a lehkého přečtení anotace do telefonu objednat nějakýho hybrida. Operátorce jsem v té době tedy řekla, že nechci a ona uraženě zavěsila. Jelikož jsem taky operátorka (sice pasivní linky, ale i tak...), bylo mi jí trochu líto, že se mnou strávila půl hodiny a nakonec nic.


Po nějakém čase se spolubydlící registrovala do Knižního klubu a ono to vypadalo vážně dobře - slevy na knížky, osobní převzetí v Praze pěkně po ruce cestou do nebo z práce, katalog až domů, objednávky přes net. Ono se to fakt vyplatilo!

Jenže! Asi přes půl rokem Knižní klub zrušil možnost osobního převzetí, takže koupit si knihu za 180 Kč místo 210 Kč je sice super, ale když k tomu musíte přičíst poštovné za 90 kaček, veškerá výhoda je v pytli. Navíc členskou povinnost každé období (1x za platnost katalogu) prostě splnit musíte, jinak vám účtovaně pošlou knihu dle jejich výběru a bůhví, co dál... Takže - až vás bude lákat mít levnější knížky, ať už proto, že chcete  šetřit nebo jste hamoun, radši sledujte slevový kuponky všude možně a registraci v Knižním ani nezvažujte (aspoň dokud zase nezavedou nějaký osobní odběr).

2 komentáře:

  1. Nevím, odkud jsi, ale třeba v Brně jsou hned dvě prodejny, kde můžeš nakupovat se slevou. A pokud jsi chtěla osobní vyzvednutí na prodejně, tak není nic jednoduššího, než si zajít do prodejny a vybrat si něco přímo tam.
    Knižní klub se opravdu vyplatí, pokud jste velcí čtenáři, kteří nezapomínají 4x ročně koupit alespoň jednu knihu.
    Babička si členství zrušila, zapomínala a pak byla naštvaná, když jí něco poslali bez objednání.
    Sama jsem byla na brigádě a volala jsem za Knižní klub lidem, co si nic nekoupili, že mají posledních pár dnů na nákup. Asi polovina byli nespokojení zákazníci (ale spousta lidí si knížku koupí včas), takže opravdu ne každému tento systém vyhovuje. A navíc je docela složité si registraci zrušit.
    Sama zatím váhám, zda si mám členství pořídit. Moc ráda čtu, ale momentálně se mi peníze hodí na rekonstrukci domku, takže to bude muset počkat a já zatím budu číst knížky z knihovny nebo si něco koupím v Levných knihách nebo ve výprodeji.

    OdpovědětVymazat
  2. Tak jasně, že si můžu zajít koupit to osobně, nicméně to už můžu jít do jakýhokoliv knihkupectví (když si v rámci šetření zjistím na netu ceny...). Což sice pořád ušetří ty peníze, ale už ne čas :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý asertivní komentář (protože i kritika se dá napsat slušně!) :)